For å få en pakke sendt til en adresse i Norge må bestillingen gjøres via www.odegaardmote.no. Selskapet kan dessverre ikke sende varer til Svalbard. Det kan forekommer at varer som er bestilt, ikke finnes på lageret. Selskapet reserverer seg for at en vare kan bli utsolgt. Skulle det skje, vil kunden alltid få informasjon via mail. Dersom en ordre ikke kan sendes som avtalt, har kunden full rett til å heve kjøpet og få tilbakebetaling skal skje til kunden innen 14 dager.
Dersom skulle vise seg at pakken og/eller innholdet skulle vise seg å være skadet under transport ved mottak, ber Selskapet om at kunden påpeker dette allerede på utleveringsstedet/til sjåføren. Kunden oppfordres til også å informere Knut Ødegaard & Co AS slik at Selskapet kan Kunden får varer som er bestilt og uten skader. Blir pakken levert direkte i postkassen kontaktes Knut Ødegaard & Co sin kunderådgivning direkte. Kontakt oss på kundeservice@oedegard.no dersom denne typen problem skulle oppstå.
Dersom en pakke forsvinner under transporten må Kunden melde fra om dette til vår kunderådgivning i løpet av rimelig tid (senest 2 måneder etter forventet ankomst).
Så snart vi har mottatt en bestilling sender Knut Ødegaard & Co alltid en ordrebekreftelse til mailadressen oppgitt i bestillingen.
Leveringsmåte:
Postnord Mypck Collect – Pakke til utleveringssted – Bestillinger som totalt veier mindre enn 35 kg kan leveres som pakke. Når pakken ankommer transportørens utleveringssted, sendes en hentemelding til Kunden. Ta alltid med legitimasjon til utleveringsstedet når Kunden skal hente ut pakken. Ved utlevering via pakkeboks, følg instruksjoner i meldinger fra posten.
Postnord MyPack Home Attended – Pakken leveres hjem til Kunden dersom kunden har valgt hjemlevering ved bestilling. Kveld og dagtid. Velg tid og uke selv. SMS sendes ved levering
Mypack Home Unattended – Pakke opptil 35 kg leveres der mottaker ønsker. Sjåfør tar bilde av leveringen. SMS sendes til mottaker når pakken er levert.
Mypack Home Small – pakke i postkasse
Pakke opptil 2 kg til postkassen på dagtid. Pose legges ved dør når pakken ikke får plass i postkassen. Pakken går til butikk om postkasse er full. SMS sendes ved bekreftet levering i postkassen.
Det finnes forskjellige typer hentemeldinger:
Standard hentemelding via SMS til kundens mobilnummer: Hentemeldingen kommer samme dag som pakken ankommer utleveringssted.
Hentemelding via Brev (når man ikke når kunden via SMS/mail): Når pakken ankommer utleveringsstedet sendes en hentemelding hjem til Kunden via brev dersom Kunden har fått feilmelding på SMS eller på mailadressen.
Ved hjemlevering via Postnord leveres pakken på Kundens bostedsadresse/adressen i bestillingen. Informasjon kommer via SMS når pakken er på vei ut og sjåføren vil vanligvis også kontakte kunden før levering.
For å hente ut/motta pakken, uansett med hvilken transportør/hvilken fraktmetode som er valgt, kreves det at Kunden kan vise gyldig legitimasjon, alternativt fullmakt og kundens ID-kort dersom pakken hentes av bud. Ved utlevering via pakkeboks godkjennes utleveringen via app eller annen informasjon fra posten.
Skulle det eventuelt oppstå forsinkelser eller problemer ved at en vare er utsolgt sender Selskapet alltid ut informasjon via e-post eller informerer direkte via telefon. Dersom Kunden ikke er fornøyd med forventet ny leveringsdato, har Kunden alltid rett til å avbestille ordre uten kostnad og en eventuell tilbakebetaling skal finne så snart som mulig, senest innen 14 dager. Selskapet har ingen mulighet til å tilby noen form for erstatning på grunn av forsinkelser som ikke skyldes feil fra Knut Ødegaard & Co eller dersom en vare er utsolgt.
Uavhentet pakke:
For bestilte pakker som ikke hentes ut som avtalt kan Knut Ødegaard & Co debitere en avgift på kr 249,-. Det tilsvarer kostnadene vi har for å sende ut samt få pakken fraktet i retur til oss.